L’aprofitament dels recursos geològics | icgc

L’aprofitament dels recursos geològics

When

Date

From 26.06.2014 to 29.06.2014

Where

Seu ICGC a Tremp

Centre de Suport Territorial Pirineus

Aquest curs dóna continuïtat a la formació en geologia que, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Tremp, ja fa anys es va iniciar amb l'Institut Geològic de Catalunya a través dels cursos d'estiu de la Universitat de Lleida.

En el present curs s'aprofundirà en el coneixement de la geologia relacionat amb els recursos energètics i d'altres recursos naturals a través de diferents disciplines i projectes, tot acompanyat de visites guiades sobre el terreny que ajudaran a entendre millor el territori.

El curs és adreçat a estudiants de geologia, enginyeria, medi ambient i biologia, a professionals de l'àmbit educatiu, gestors del medi natural i d'altres col·lectius amb interessos similars.

Característiques del curs:

  • Idioma: català i castellà.
  • Hores lectives: 25 hores lectives i contempla sortides al camp.
  • Places: 35.

Programa

26 de juny
18:00 - 20:30Jornada inaugural
27 de juny
10:00 - 12:00Els minerals, un aprofitament geològic
J. Civis i E. Boixareu
12:00 - 20:00Visita pràctica als Boscos de Ferro de la Vall Farrera al Parc Natural de l'Alt Pirineu
G. Rivas
28 de juny
10:00 - 12:00La geologia en la construcció dels aprofitaments hidroelèctrics
F. Pajarón
12:00 - 20:00Visita pràctica a la central de Canyelles
F. Río
29 de juny
10:00 - 11:30El sòl com a recurs
R. M. Poch
11:30 - 12:00Presentació del projecte de muntatge de sondes d'humitat i temperatura a les vinyes de la Conca de Tremp
E. Ascaso
12:00 - 14:00Visita a la vinya i celler Vila Corona de Vallmitjana, que participa en el projecte. Tast de vins