Drets, deures i compensacions
Drets generals de la ciutadania davant l’Administració Pública
Podeu consultar els drets i deures que la normativa vigent preveu en les diferents relacions que s'estableixen entre la ciutadania i l'Administració Pública a l'enllaç:
https://web.gencat.cat/ca/seu-electronica/sobre-la-seu/que-es-la-seu-electronica/drets-i-obligacions-de-la-ciutadania-quan-es-relaciona-amb-ladministracio-de-la-generalitat-de-catalunya-per-mitjans-electronics/index.html.
Deures de les persones usuàries dels serveis objecte de la Carta
Els deures generals als quals estan sotmesos les persones usuàries del serveis de la Carta són:
- Respectar el personal que presta el servei.
- Respectar la resta de persones usuàries.
- Respectar l’ordre i els criteris d’atenció que s’estableixin.
- Respectar l’horari del servei.
Mesures de compensació o reparació
En cas d'incompliment dels compromisos expressats en la Carta, les persones usuàries poden accedir a les mesures de compensació o reparació següents:
- Es farà arribar la disculpa pertinent.
- Es donaran les explicacions de les circumstàncies que donen lloc a l’incompliment amb indicació de les mesures correctores que es duran a terme per evitar-ne la repetició.
- S’oferiran alternatives, en cas de ser possible.
- En cap cas, el reconeixement d’un incompliment dels compromisos donarà lloc necessàriament a la tramitació d’un procediment de reclamació patrimonial.
- La reclamació es trametrà per les mateixes vies que per a formular consultes, queixes i suggeriments.
- La reclamació es formularà al/a la director/a de l'ICGC i el termini per a respondre i informar de les mesures adoptades serà de 60 dies naturals.