Drets, deures i compensacions | icgc

Drets, deures i compensacions

Drets generals de la ciutadania davant l’Administració Pública

Podeu consultar els drets i deures que la normativa vigent preveu en les diferents relacions que s'estableixen entre la ciutadania i l'Administració Pública a l'enllaç: 
https://web.gencat.cat/ca/seu-electronica/sobre-la-seu/que-es-la-seu-electronica/drets-i-obligacions-de-la-ciutadania-quan-es-relaciona-amb-ladministracio-de-la-generalitat-de-catalunya-per-mitjans-electronics/index.html.

Deures de les persones usuàries dels serveis objecte de la Carta

Els deures generals als quals estan sotmesos les persones usuàries del serveis de la Carta són:

  • Respectar el personal que presta el servei.
  • Respectar la resta de persones usuàries.
  • Respectar l’ordre i els criteris d’atenció que s’estableixin.
  • Respectar l’horari del servei.

Mesures de compensació o reparació

En cas d'incompliment dels compromisos expressats en la Carta, les persones usuàries poden accedir a les mesures de compensació o reparació següents:

  • Es farà arribar la disculpa pertinent. 
  • Es donaran les explicacions de les circumstàncies que donen lloc a l’incompliment amb indicació de les mesures correctores que es duran a terme per evitar-ne la repetició. 
  • S’oferiran alternatives, en cas de ser possible. 
  • En cap cas, el reconeixement d’un incompliment dels compromisos donarà lloc necessàriament a la tramitació d’un procediment de reclamació patrimonial.
  • La reclamació es trametrà per les mateixes vies que per a formular consultes, queixes i suggeriments.
  • La reclamació es formularà al/a la director/a de l'ICGC i el termini per a respondre i informar de les mesures adoptades serà de 60 dies naturals.