L'ICGC presenta VISSIR 4: La nova eina de governança per a la geoinformació oficial | icgc

L'ICGC presenta VISSIR 4: La nova eina de governança per a la geoinformació oficial

10/11/2025 11:00

L’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) presentem VISSIR 4, la nova versió del visor de geoinformació de Catalunya.

Aquesta plataforma és una eina oberta a tothom que permet consultar, visualitzar i combinar la geoinformació oficial de Catalunya sobre un mapa. VISSIR 4 és el resultat del nostre treball continu en la governança de la geoinformació i es consolida com l’eina de referència per a consultar dades oficials sobre el territori català.

VISSIR 4 reafirma el compromís del Govern amb una gestió de dades territorials coordinada, transparent i accessible. 

El lideratge de l’ICGC en dades territorials

La nova actualització del VISSIR centralitza l’accés a dades geoespacials de múltiples fonts oficials, tant de la Generalitat de Catalunya com d’altres administracions públiques catalanes. Aquesta integració garanteix que la informació sigui precisa, estigui actualitzada i sigui estandarditzada, gràcies a l’ús d’etiquetes informatives comunes i a la compatibilitat amb els estàndards europeus INSPIRE.

Així, assegurem una visió coherent i homogènia del territori, ja que es pot accedir a la informació definida en el Pla Cartogràfic de Catalunya, document que estableix la planificació i la coordinació de la producció cartogràfica oficial al país.

Accés al Visor VISSIR 4

Evolució i usabilitat

A més, amb la nova actualització es mostra una evolució tecnològica i funcional respecte a la versió anterior. S’hi incorporen més capes temàtiques disponibles, i també s’amplien els mapes base. Igualment, la nova interfície és més intuïtiva, ràpida i adaptada a dispositius mòbils. 

Entre les noves funcionalitats destaquen la millora del cercador intel·ligent, la integració de dades externes i l’opció d’exportar mapes personalitzats. 

El nou VISSIR 4 s’ha dissenyat per ser una eina essencial per a les diferents administracions públiques, empreses, universitats i la ciutadania en general.

 

Enllaços d’interès

  • Accésal visor VISSIR 4.
  • Nota de premsa del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat de Catalunya.