Nou fons de la cartoteca digital dedicat a l’arquitectura i l’urbanisme històrics | icgc

Nou fons de la cartoteca digital dedicat a l’arquitectura i l’urbanisme històrics

27/04/2026 09:00

A la Cartoteca digital ampliem els continguts amb una nova selecció de materials històrics d’arquitectura i urbanisme, i reforcem així el nostre portal com a punt de referència per a l’accés obert al patrimoni cartogràfic. Els documents es poden consultar i descarregar lliurement, facilitant-ne l’ús en recerca, docència i divulgació.

El fons que posem en valor inclou mapes i projectes d’eixamples de diverses ciutats del món, coetanis al de Barcelona, així com altres documents vinculats a l’arquitectura i l’urbanisme. Aquesta selecció s’inscriu en un context d’especial rellevància per a la disciplina, amb iniciatives com Barcelona 2026, Capital Mundial de l’Arquitectura; el Congrés Mundial d’Arquitectes de la UIA; l’Any Cerdà o l’Any Gaudí. En aquest marc, també col·laborem amb el COAC en l’hostatgeria de continguts, fet que contribueix a ampliar l’abast i la difusió d’aquests materials. Així, el conjunt permet aproximar-se a les formes de planificació i transformació urbana en un moment clau de creixement de les ciutats.

Nou fons de la Cartoteca digital dedicat a l’arquitectura i l’urbanisme històrics

 

El conjunt incorpora també materials del fons Leonor Ferrer, amb peces singulars d’interès per a l’estudi de l’arquitectura i l’urbanisme, que contribueixen a enriquir el valor patrimonial de la cartoteca.

Es tracta d’un fons de documents obert a tothom, que reforça el nostre compromís amb la difusió del coneixement i facilita l’accés universal a recursos de gran interès històric i cultural.

Més informació: