Els nostres compromisos de qualitat
Els compromisos que s’especifiquen en aquesta Carta són exigibles per part de la ciutadania sempre que els serveis es puguin prestar en una situació de normalitat, és a dir, que els serveis no siguin pertorbats per causes fortuïtes o de força major que n’afectin la prestació.
Servei 1. Accés directe a la Geoinformació
Compromís 1: garantir la disponibilitat del servei d'accés directe a la Geoinformació.
- Descripció: la informació s'ofereix de manera continuada, 24/365. Es garanteix la disponibilitat del geoservei d'accés directe a les dades, del visor i de les eines. El compromís es refereix a la qualitat en la fiabilitat de l’accés a les dades. L'assoliment d'aquest compromís es mesura amb diferents indicadors mitjançant l'acompliment del percentatge establert en l'indicador de seguiment corresponent.
- Objectiu de qualitat: 99% de disponibilitat mínima del servei.
- Canal de prestació del servei: digital.
Compromís 2: disposar d'informació actualitzada de la cartografia topogràfica i ortofotogràfica.
- Descripció: la cartografia topogràfica i ortofotogràfica s'actualitza anualment, de manera sistemàtica, segura i fiable. El compromís es refereix a la qualitat en la fiabilitat de la informació actualitzada. L'assoliment d'aquest compromís es mesura mitjançant la superfície del territori revisada anualment.
- Objectiu de qualitat: 3.200.000 hectàrees.
- Canal de prestació del servei: digital i sobre suport físic (material imprès o gravat).
Compromís 3: disposar d'informació de qualitat per a la cartografia topogràfica i ortofotogràfica.
- Descripció: la qualitat de les dades queda garantida pel sistema de gestió de la qualitat (ISO 9001:2015), específicament per a les dades topogràfiques i ortofotogràfiques que cobreixen tot Catalunya a la més alta resolució.
- Objectiu de qualitat: acreditat mitjançant certificació vàlida.
- Canal de prestació del servei: tots.
Servei 2. Posicionament geodèsic integrat de Catalunya
Compromís 4: garantir la disponibilitat del Servei de Posicionament Geodèsic Integrat de Catalunya.
- Descripció: la informació s'ofereix de manera continuada. El compromís es refereix a la qualitat en la fiabilitat de l’accés a les dades. L'assoliment d'aquest compromís es mesura mitjançant l'acompliment del percentatge establert en l'indicador de seguiment corresponent.
- Objectiu de qualitat: 99% de disponibilitat mínima del servei.
- Canal de prestació del servei: digital.
Servei 3. Informació i vigilància d’allaus
Compromís 5: disposar d'informació actualitzada del servei informació i vigilància d'allaus.
- Descripció: durant la temporada de neu, la informació sobre l'evolució de la massa nivosa susceptible de provocar allaus està permanentment actualitzada al Butlletí de perill d'allaus. El compromís es refereix a la qualitat en la fiabilitat de la informació actualitzada. L'assoliment d'aquest compromís es mesura mitjançant el recompte de butlletins publicats anualment.
- Objectiu de qualitat: 140 butlletins o més si ho requereix la innivació.
- Canal de prestació del servei: digital.
Servei 4. Informació sísmica
Compromís 6: oferir de manera continuada i segura la informació sísmica.
- Descripció: La informació s'ofereix de manera continuada i segura, la seva disponibilitat és l'única manera d'avaluació immediata dels possibles efectes destructius d'un moviment sísmic i actuar en conseqüència. El compromís es refereix a la qualitat en la capacitat de resposta i fiabilitat. L'assoliment d'aquest compromís es mesura mitjançant el percentatge de disponibilitat de la informació.
- Objectiu de qualitat: 99% de disponibilitat mínima del servei.
- Canal de prestació del servei: tots.
Tots els serveis
Compromís 7: garantir que la gestió de la informació relativa a tots els productes i serveis es fa preservant la confidencialitat, integritat, seguretat i disponibilitat.
- Descripció: el sistema de gestió de la informació relativa als productes i serveis que presta l’ICGC està certificat i auditat conforme a la norma ISO/IEC 27001:2013, pel qual el tractament de les dades preserva la confidencialitat, integritat, seguretat i disponibilitat. El compromís es refereix a la qualitat en la seguretat. L'assoliment d'aquest compromís es mesura amb la validesa de la certificació ISO/IEC 27001:2013.
- Objectiu de qualitat: acreditat mitjançant certificació vàlida.
- Canal de prestació del servei: tots.
Compromís 8: gestionar la reducció de l'impacte mediambiental dels serveis de geodèsia, cartografia, geologia, geofísica i sòls i del magatzem.
- Descripció: el sistema de gestió mediambiental dels serveis de geodèsia, cartografia, geologia, geofísica i sòls i del magatzem associat als serveis esmentats està certificat i auditat conforme a la norma ISO 14001:2015. El compromís es refereix a la gestió de la qualitat mediambiental. L'assoliment d'aquest compromís es mesura amb la validesa de la certificació ISO 14001:2015. A més, l'ICGC està adherit al Programa d'acords voluntaris per a la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle (GEH) impulsat per la Generalitat de Catalunya.
- Objectiu de qualitat: acreditat mitjançant certificació vàlida.
- Canal de prestació del servei: tots.